Mittwoch, 9. Februar 2011

Două imprimate, două orientări economico-sociale

De 40 de ani apare în Germania ziarul bilunar AKTIV, editat de Institutul pentru Economia Germană din Köln. Finanţarea este însă asigurată de 60 de organizaţii de patroni. Acum Ulrich Brodersen, editorul ziarului, se bucură de aproape 2 milioane de cititori, cum afirmă în editorialul primului număr pentru anul 2011.

Chiar dacă ziarul apare doar într-un tiraj de 900.000 de exemplare, se pare că editorul este convins de o citire în familie. Deci nemţii nu citesc numai BILD, cel mai mare ziar din Europa, la micul dejun, ci din când în când şi un ziar pur economic. Fără îndoială, un lucru îmbucurător, dar şi oarecum normal într-o ţară care şi-a câştigat bunăstarea materială şi socială în primul rând din munca industrială.

Bineînţeles că există o sumedenie de ziare cu conţinut economic. Dar nu cred că unul din ele poate să concureze la numărul cititorilor cu AKTIV. Motivul este cât se poate de simplu: pe când, de exemplu, revista MANAGER MAGAZIN costă 8 €, revista AKTIV nu costă nimic. Da, nici transportul poştal nu trebuie plătit. 4000 de întreprinzători au abonat ziarul pentru angajaţii lor.

Cu aceste cifre poate să concureze doar revista lunară METALL a sindicatului muncitorilor din industria de metal şi electrotehnică. Ea are circa 2,3 milioane de abonaţi. Dar aceştia plătesc o cotizaţie lunară. Deci, pe gratis se poate citi numai despre poziţia întreprinzătorilor, informaţiile sindicatelor costă ceva. Un avantaj evident al capitalului, căci AKTIV şi METALL nu sunt altceva decât două imprimate cu orientări economico-sociale opuse. Doar ideologia le este comună: capitalismul.

Anton Delagiarmata

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen